وبلاگ تخصصی زبان انگلیسی

وبلاگ تخصصی زبان انگلیسی

وبلاگ تخصصی زبان انگلیسی

وبلاگ تخصصی زبان انگلیسی

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۸
آذر

آزمون زبان انگلیسی تولیمو  (TOLIMO)  یکی از مهم  ترین آزمون های زبان انگلیسی در داخل کشور است. متقاضیان تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سراسر جهان، می بایست یکی از مدارک مهمی که برای ثبت نام و بررسی پرونده تحصیلی به دانشگاه مقصد ارائه میکنند، مدرک زبان باشد تا دانش آنها در حوزه زبان انگلیسی احراز شود.

در واقع همه دانشگاه ها که زبان انگلیسی، زبان رسمی تدریس آن ها محسوب می شود، بخشی به نام نیازمندی  های زبان  انگلیسی  یا ENGLISH LANGUAGE REQUIREMENT  دارند که دانشجویان بین المللی با رجوع به آن، حداقل نمره مورد نیاز برای ورود به مقاطع کارشناسی تا دکترا را مطلع شوند.

همانطور که میدانید، برای ورود به مقطع کارشناسی دانشگاه های انگلیسی زبان، معمولا آیلتس ۵.۵ آکادمیک یا تافل اینترنتی ۷۰ و برای وورد به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، آیلتس ۶.۵ از ۹ یا تافل اینترنتی ۸۵ از ۱۲۰ مورد نیاز خواهد بود. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های آمریکای شمالی هم دارید، مدرک GRE /GMAT هم باید ضمیمه APPLICATIN form شما شود.

در ایران، داوطلبان ورود به مقطع دکترای تخصصی پزشکی یا داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون PhD رشته های علوم انسانی، علوم فنی و مهندسی و هنر را دارند، معمولا در اختیار داشتن مدرک زبان از الزامات پذیرش در دانشگاه های داخل کشور است. آزمون زبان اختصاصی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار میکند، MHLE بوده و آزمونی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می کند، MSRT نام دارد.

آزمون زبان دیگری هم هست که برای ورود به دانشگاه ها، برخی از داوطلبان ملزم به گذراندن آن هستند. در این گفتار شما آزمون زبان Tolimo اطلاعات کسب می کنید.

با ما همراه باشید.

درباره تولیمو

تولیمو یا THE TEST OF LANGUAGE BY THE IRANIAN MEASUREMENT ORGANIZATION در واقع آزمون سنجش زبان داوطلبان ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی یا بورسیه اعزام به خارج است که توسط سازمان سنجش و آموزش برگزار می شود. آزمون پیشرفته زبان انگلیسی که برای تعیین سطح زبان دانشجویان ایرانی طراحی شده و ۱۴۰ سوال را داوطلب باید در عرض ۱۲۰ دقیقه پاسخ دهد.

پاسخ گویی به سوالات

شما می بایست ظرف ۱۲۰ دقیقه به ۱۴۰ سوال زبان پاسخ بدهید. بخش شنیداری شامل ۵۰ سوال که باید در ۳۵ دقیقه پاسخ دهید. بخش ساختار و نوشتار زبانی که شامل ۴۰ سوال و ۳۰ دقیقه و بخش درک مطلب × ۵۰ سوال دارد که باید در ۵۵ دقیقه پاسخ داد. ساختاری شبیه MSRT اما دامنه نمره کل، از ۳۱۰ تا ۶۷۷ است.

نمره بالاتر از ۶۰۰، عالی در نظر گرفته می شود و نمره بین ۵۲۰ تا ۶۰۰، نمره خوب و بین ۴۸۰ تا ۵۲۰ متوسط است. اگر نمره شما در آزمون زبان انگلیسی تخصصی تولیمو کمتر از ۴۸۰ شد، حتما سطح زبان قابل قبولی ندارید و باید برای افزایش سطح گرامر و دایره لغات خود بیشتر تلاش کنید.

این آزمون فرقی که با آزمون MSRT دارد در بخش نوشتاری است که شبیه بخش نوشتاری آیلتس و جی آر ایی هست. نمره بخش نوشتاری بین ۱ تا ۶ است. کسانی که آیلتس در سطح ۶ دارند، معمولا تا ۳ نمره میتوانند از این بخش بدست آورند. برای کسب نمره بیشتر در بخش نوشتاری تولیمو، باید مقاله زیاد بنویسید و متن های حرفه ای با ساختارهای جمله بندی پیچیده را فرا بگیرید و مقالات شما توسط اساتید زبان تصحیح و اشکالات به شما اعلام شود.

نمره هر قسمت این آزمون در مقیاس معمول محاسبه می شود و ۱۰ برابر مانگین این نمرات، نمره کل را تشکیل می دهد. اما همچون آزمون جی آر ایی، نمره بخش نوشتاری، جمع بندی نمی شود. پس در آزمون تولیمو، شما ۲ دفترچه دارید: یکی برای سوالات ۴ گزینه ای زبان انگلیسی و دیگری برای بخش نوشتاری.

نحوه ثبت نام تولیمو

برای ثبت نام در این آزمون می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و در این بخش ثبت نام کنید. در صورتی که داوطلبان قبلا ثبت نام کرده باشند، لازم به ایجاد حساب کاربری جدید نیستند و با حساب کاربری قبلی میتوانند برای ورود به سامانه اقدام کنند. پس از وورد به سامانه، گزینه ثبت نام درآزمون را کلیک کنید تا آزمون های مورد نظر برای شما نمایش داده شود. سپس بین آزمون هایی که ثبت نام فعال دارد، آزمون تولیمو را انتخاب و هزینه ثبت نام را پرداخت کنید. اگر منصرف بشوید، هزینه عودت نمیشود.

۴۸ ساعت قبل از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه را پرینت گرفته و با خود به جلسه آزمون در شهر انتخابی ببرید.

انصراف و اعلام نتایج تولیمو

اگر قصد انصراف از شرکت در آزمون تولیمو را دارید و بخواهید در تاریخ دیگری در آزمون شرکت کنید، درخواست کتبی را به سازمان سنجش، حداکثر ۱۵ روز قبل از برگزاری آزمون تسلیم کنید تا به اطلاع اداره ثبت نام در مرکز اجرای آزمون های سازمان سنجش ارسال شود. معمولا تا ۳۰ روز پس از برگزاری آزمون، نتایج روی سایت سازمان سنجش و در پروفایل شما قرار می گیرد.

تذکرات مهم

۱-در جلسه آزمون، سوالات بخش شنیداری فقط از بلندگو پخش می شود. داوطلبان می بایست با توجه به متن سوال که از بلندگو پخش می شود، نسبت به انتخاب یکی از ۴ گزینه که در رابطه با سوال مربوطه به این بخش درج گردیده اقدام کند. سوالات بخش شنیداری قابل تکرار نیست.

۲-هر دانشگاه، حد نصاب خاصی برای قبولی داوطلبان در آزمون تولیمو دارد.

پرسش و پاسخ برای شرکت در آزمون تولیمو

۱-برای موفقیت در آزمون تولیمو چه باید کرد؟

پاسخ: بهترین راهکار، افزایش سطح زبان انگلیسی و دایره واژگان و تسلط به مفاهیمی است که در آزمون از آن سوال مطرح می شود  و با مرور سوالات آزمون های دوره های قبل میتوان به ساختار و حوزه موضوعی آن اشراف پیدا کرد. تقویت مهارت شنیداری و نوشتاری، دو مقوله مهم در آزمون تولیمو است. تا شما زیاد ویدیو و فیلم نگاه نکنید و تا زیاد نسبت به موضوعات مختلف، مقاله استاندارد ۵ پاراگرافی ننویسید و تصحیح نشود، نمره خوبی در بخش نوشتاری و شنیداری کسب نخواهید کرد.

برای افزایش مهارت در بخش درک مطلب، باید مهارت تست زنی را افزایش داده و با نکات مهم در انتخاب blueprint‌و حذف گزینه های انحرافی آشنا شوید. به خصوص در بخش TRUE-FALS. بنابراین، توسعه دایره واژگان عمومی و تخصصی مربوط به رشته خود را نیز می بایست در دستور کار قرار دهید.

۲-برای انصراف در آزمون چه باید کرد؟

پاسخ: ۱۵ روز قبل از برگزاری آزمون،  درخواست کتبی خود را تسلیم سازمان سنجش و آموزش بکنید.

۳-برای تغییر تاریخ و شهر محل برگزاری آزمون انتخابی چه باید کرد؟

پاسخ: جهت تغییر آزمون می توانید تا ۱۵ روز قبل از روز برگزاری آزمون به صفحه «آزمون های من» در پروفایل خود مراجعه کرده و آزمون مورد نظر را ویرایش کنید.

تذکر مهم

  • با توجه به محدود بودن ظرفیت مراکز برگزاری، اگر ظرفیت آزمونی که قصد تغییر به آن را دارید تکمیل شده باشد، سامانه اجازه تغییر نخواهد داد.
  • ۲- امکان به تاخیر انداختن آزمون به آزمونهای همان سال شمسی بلامانع است ولی انتقال به آزمون سال شمسی بعد وجود ندارد. ۳- امکان جلو انداختن آزمون و تغییر تاریخ آزمون ماه های بعد به آزمونی که فایل ثبت نام آن بسته شده است وجود ندارد.(فایل ثبت نام ۱۵ روز قبل از روز برگزاری آزمون بسته خواهد شد)

۴-آیا محدودیتی در ثبت نام آزمون تولیمو وجود دارد؟

پاسخ: محدودیتی برای تعداد دفعات شرکت در آزمون وجود ندارد و همچنین شرکت در چند آزمون الزامی نیست. به عبارت دیگر آزمون های تولیمو مستقل از یکدیگر هستند و نمرات کسب شده در آن ها در آزمون های دیگر تاثیری ندارد و در صورتی که داوطلب در هر یک از آزمون ها، نمره مورد نیاز خود بدست آورد می تواند در آزمون های پس از آن ثبت نام نکند.

۵-آیا تولیمو نمره منفی دارد؟

پاسخ: خیر

۶-چه وسایلی مجاز  هستیم به جلسه ببریم؟

پاسخ: داوطلبان در روز آزمون بایستی ﻛﺎرت ﺷﺮﻛﺖ در ﺟﻠﺴﻪ آزﻣﻮن، ﻛﺎرت ﻣﻠﻲ ﻳﺎ گذرنامه و نوشت افزار جهت پاسخگویی ﻫﻤﺮاه داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. همچنین همراه داشتن وﺳﺎﻳﻞ اﺿﺎﻓﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻛﻴﻒ، ﻛﻮﻟﻪﭘﺸﺘﻲ ﻳﺎ ﺳﺎک، ﻛﺘﺎب، ﺟﺰوه، ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺣﺴﺎب، ﺗﺒﻠﺖ، ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه، ﭘﻴﺠﺮ، ﺑﻲﺳﻴﻢ، ﻳﺎدداﺷـﺖ و ﻏﻴﺮه … غیرمجاز می باشد و فردی که اینگونه وسایل همراه داشته باشد ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺘﺨﻠﻒ ﺗﻠﻘﻲ و ﺑﺮاﺑﺮ ﻗﺎﻧﻮن رﺳﻴﺪﮔﻲ ﺑﻪ ﺗﺨﻠﻔﺎت و ﺟﺮاﻳﻢ در آزﻣﻮنﻫﺎی ﺳﺮاﺳﺮی ﺑﺎ وی رﻓﺘﺎر ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

۷-آیا میتوان با کارت ملی یا گذرنامه دیگران در آزمون شرکت کنیم؟

پاسخ: خیر – در صورت تخلف، داوطلب به مدت ۲ تا ۴ سال از شرکت در آزمون هایی که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار کننده یا ناظر آن می باشد مانند TOEFL ، GRE و IELTS و … محروم خواهد شد.

۸-آیا امکان افزایش ظرفیت شهر محل برگزاری آزمون برای علاقمندان جدید هست؟

پاسخ: خیر؛ با توجه به اینکه برگزاری آزمون تولیمو دارای شرایط خاصی(سیستم صوتی و ..) است، توسعه سالن برگزاری آزمون یا افزایش صندلی نیز تابع ضوابط کنترلی و کیفی مربوطه است؛ به همین دلیل در صورت تکمیل ظرفیت، امکان افزایش ظرفیت وجود ندارد. از این رو خواهشمند است از مراجعه حضوری به سازمان خودداری کنید.

۹-آیا با مدرک دیپلم هم میتوان در آزمون تولیمو شرکت کرد؟

پاسخ. بله

۱۰-چگونه از شماره صندلی خود مطلع شوم؟

پاسخ: پس از اتمام ثبت نام تاریخ آزمون و شهر آزمون در بخش «آزمون های من» قابل مشاهده است و نشانی دقیق محل برگزاری آزمون و همچنین شماره صندلی حدودا ۴۸ ساعت قبل از آزمون از طریق نرم افزار اینترنتی چاپ کارت ورود به جلسه که بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار میگیرد، قابل دسترس خواهد بود.

۱۱-آیا داوطلبان ورود به مقطع دکتر در دانشگاه های داخل کشور می بایست در این آزمون شرکت کنند؟

پاسخ. بله. داوطلبان ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی غیر پزشکی دانشگاه های سراسر کشور.

۱۲-آیا تفاوت عمده ای بین TOLIMO و MSRT وجود دارد؟

پاسخ. تقریبا ساختار مشابهی دارند. اما آزمون زبان انگلیسی MSRT، بخش نوشتاری ندارد.

برای اینکه متوجه بشوید که برای ورود به مقطع دکترای رشته مورد در دانشگاه داخل، چه سطح نمره تولیمو نیاز است و چه امتیازی در فرآیند مصاحبه دکترای غیر پزشکی داخل کشور خواهید داشت، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

منبع : rooziato.com

  • learningenglish learningenglish1
۲۴
آذر

آزمون MSRT در واقع همان MCHE است که نام آن توسط اداره­ بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم تغییر پیدا کرده است.

این آزمون یک آزمون سنجش سطح زبان است که معاونت دانشجویی وزارت علوم برگزار می‌کند و برای داوطلبان متقاضی اعزام با هزینه‌ شخصی و بورسیه­ خارج از کشور و نیز دکترای داخل وزارت علوم و وزارت بهداشت و نیز داوطلبان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی معتبر است.

امتحانMSRT، در مقایسه با امتحانات TOEFL و IELTS، ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

این آزمون ۱۰ بار در سال برگزار می‌شود.

شرکت در آزمون محدودیت ندارد و در صورت عدم قبولی در یک دوره می‌توان در دوره‌های بعدی نیز ثبت‌نام کرد. ولی داوطلبانی که نمرات آنها بالاتر از ۷۵ باشد، تا یک سال نمی‌توانند در آزمون شرکت نمایند. چون ظرفیت آزمون فوق برای مراکز دانشگاهی و آموزشی بوده و آخرین حد نصاب مراکز فوق نمره ۷۰ می‌باشد.

مدت اعتبار آزمون MSRT دو سال پس از برگزاری آزمون است.

این آزمون، نمره منفی ندارد و نمره­ قبولی در آن ۵۰ به بالا (از ۱۰۰ نمره) است، البته در مواردی بسته به دانشگاه موردنظر متغیر است.

ساختار آزمون MSRT

برای قبولی در این آزمون، باید توانایی خود را در چهار مهارت تقویت کنید:

Vocabulary
Reading
Listening
Structure
 
این آزمون به صورت تستی برگزار می‌شود، دارای ۱۰۰ سؤال است و از سه قسمت تشکیل شده است:
 
۱- Listening Comprehension: این قسمت از ۳۰ تست تشکیل شده است و در آن از مکالمات کوتاه، بلند و نیز درک مطلب شفاهی سؤال پرسیده می‌شود. مدت زمان پاسخگویی به این بخش از آزمون بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بوده و دفترچه سؤالات آن به صورت مجزا از دفترچه دو بخش دیگر توزیع می‌شود.
 
۲- Structure and Written Expression: این قسمت شامل ۳۰ تست است که ۱۵ مورد آن مربوط به Structure و ۱۵ تست دیگر مربوط به Written Expression می‌باشد. مدت زمان پاسخگویی به این بخش ۲۰ دقیقه است. زمان لازم جهت پاسخگویی به این بخش از آزمون ۴۵ دقیقه در نظر گرفته شده است.
 
۳- Reading Comprehension: از ۴۰ تست تشکیل شده که معمولاً شامل ۴ متن جداگانه می‌باشد که برای هر قسمت ۱۰ سؤال مطرح شده است.
لازم به ذکر است که دفترچه سؤالات آزمون در یک مرحله توزیع می‌شود.
جدول زیر تعداد سؤالات هر بخش و مدت زمانی که به آنها اختصاص داده شده را نشان می‌دهد:
عنوان بخش آزمون
 
تعداد سؤالات
 
زمان پاسخ‌دهی
 
بخش شنیداری
 
۳۰ پرسش
 
۳۰ – ۳۵ دقیقه
 
بخش ساختار
 
۳۰ پرسش
 
۲۰ دقیقه
 
درک مطلب و لغت
 
۴۰ پرسش
 
۵۵ دقیقه
 
 
 
نحوه ثبت‌نام در آزمون MSRT
ثبت‌نام این آزمون به صورت اینترنتی و پرداخت هزینه­ آن، به‌صورت آنلاین است. هزینه آزمون MSRT در حال حاضر ۶۰۰,۰۰۰ ریال است.
 
جهت ثبت‌نام برای این آزمون باید به سامانه آزمون زبان MSRT مراجعه کنید و در صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه «ثبت‌نام» کلیک نموده و فرم ثبت‌نام را به دقت تکمیل نمایید.
 
  ثبت نام آزمون MSRT
 
پس از ثبت‌نام اولیه و تکمیل مشخصات، لازم است تصاویر مدارک خود شامل
 
عکس (جدید، تمام‌رخ و زمینه روشن)
صفحه اول اصل شناسنامه
کارت ملی
آخرین مدرک تحصیلی  یا کارت دانشجویی
را اسکن نموده و از قسمت «ارسال مدارک» در پروفایلتان بارگذاری نمایید.
 
 منابع آزمون MSRT
 
توجه داشته باشید که لازم است مدارک شما توسط مدیر سامانه تأیید شود. بنابراین لازم است پیش از تاریخ شروع ثبت‌نام آزمون، پروفایل خود را بسازید.
 
در روز اول ثبت‌نام از ساعت ۹ الی ۱۱ به علت ثبت‌نام داوطلبان امکان ساخت و یا ویرایش پرو فایل جدید نمی‌باشد.
 
در نظر داشته باشید که ظرفیت این آزمون در بسیاری حوزه‌ها به علت محدودیت ظرفیت، در ساعت اولیه تکمیل می‌شود.
جهت ثبت‌نام در آزمون باید روی گزینه «ثبت‌نام در آزمون» کلیک کنید.
 
در صورتی که آزمونی جهت ثبت‌نام وجود داشته باشد، آزمون مورد نظر و حوزه انتخابی را رزرو نموده و طبق مهلتی که سامانه به شما جهت پرداخت هزینه آزمون می‌دهد اقدام کنید.
 
پس از پرداخت هزینه به‌صورت آنلاین، لازم است کد رهگیری را یادداشت نمایید.
 
هزینه آزمون MSRT
 
دریافت کارت آزمون ام اس آر تی
جهت دریافت کارت آزمون می‌توانید سه روز قبل از هر آزمون وارد پروفایل خود شده و آن را در قسمت «دریافت کارت»، مشاهده و پرینت نمایید.
 
همچنین لازم است جهت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی را همراه داشته باشید.
 
 
 
نحوه انصراف یا جابه‌جایی در آزمون MSRT
انصراف از آزمون و استرداد هزینه پرداختی امکان‌پذیر نیست.
 
اما جابه‌جایی تاریخ این آزمون و به تأخیر انداختن آزمون به آزمون بعدی با ثبت درخواست در سامانه آزمون تا ۱۵ روز قبل از برگزاری آزمون امکان‌پذیر است. داوطلبان می‌توانند از طریق بخش «ارسال و دریافت پیام» در پروفایل خود، درخواست خود را در این رابطه با مدیر سامانه مطرح نمایند.
 
 نمونه سوالات آزمون MSRT
 
 
نحوه دریافت نتیجه آزمون زبان MSRT
معمولاً کارنامه این آزمون یک هفته پس از برگزاری آزمون در پروفایل داوطلبان در دسترس خواهد بود، در این باره در روز برگزاری آزمون اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
جهت دریافت کارنامه‌ آزمون نیاز به مراجعه‌ حضوری نمی‌باشد.
 
داوطلبان می‌توانند بعد از دریافت کارنامه از داخل پروفایلشان، قسمت «دریافت کارنامه» آن را به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه نمایند و دانشگاه‌ها می‌توانند طبق شماره بارکد ۱۵ رقمی که در پایین کارنامه درج گردیده است و از طریق سامانه­ آزمون زبان (قسمت صحت کارنامه) تأییدیه­ نتیجه­ شما را مشاهده نمایند.
 
نمره قبولی آزمون MSRT
 
 
نمونه سوالات آزمون MSRT موجود در سایت‌های مختلف اینترنتی عموماً واقعی نیستند. چرا که سؤالات این آزمون منتشر نمی‌شود.
 
منابعی که برای این آزمون معرفی شده، منابع آزمون تافل است. داوطلبان اغلب خواندن منابع زیر را برای این آزمون مفید دانسته‌اند:
 
– کتاب ۵۰۴ واژه ضروری
 
– کتاب لغات ضروری تافل
 
– کتاب رایگان زبان عمومی وب‌سایت پی‌اچ‌دی تست
 
– کتاب تافل دکتری مرجع کامل آزمون‌های زبان، انتشارات کتابخانه فرهنگ
 
– کتاب Longman Preparation Course for the TOEFL Test
 
– کتاب Toefl Test Preparation Kit
 
– کتاب Barron’s Toefl
 
 
 
نمره قبولی آزمون MSRT
به طور معمول نمره قبولی در این آزمون معادل نیمی از نمره کل (50 از 100) است. اما دانشگاه‌های مختلف ممکن است نمره قبولی مدنظر خود را اعمال کنند. برخی دانشگاه‌های برتر نمره بین 60 تا 65 را مورد قبول می‌دانند.
 
با این حال، آیین‌نامه امتیازدهی مصاحبه دکتری که در سال 96 ابلاغ شد، حداقل نمره قبولی آزمون MSRT را 45 اعلام کرده است. ( نحوه امتیازدهی مصاحبه دکتری )
 
آخرین آیین‌نامه دکتری دانشگاه آزاد نیز مبنی بر قبولی نمره 50 در آزمون MSRT است. ( نمره مدرک زبان دکتری آزاد )
 
 
منبع : phdtest.ir
    • learningenglish learningenglish1
    ۱۷
    آذر

     

    آیلتس  (IELTS, the International English Language Testing System) یا سیستم بین المللی ارزشیابی زبان انگلیسی با هدف ارزیابی توانایی آن دسته از داوطلبانی طراحی شده که قصد تحصیل یا کار در کشورهای انگلیسی زبان را دارند. این آزمون توسط بیش از 6000 نهاد بین اللمللی در سراسر دنیا از جمله دانشگاهها، کارفرمایان، نهادهای حرفه ای، مقامات اداره مهاجرت ودیگرسازمانهای دولتی به رسمیت شناخته می شود. منابع اصلی آزمون آیلتس می تواند نقش به سزایی در موفقیت زبان اموزان داشته باشد .جهت مشاهده فهرست نهادهایی که نمرات آیلتس را به رسمیت می شناسند می توانید به سایت bandscore.ielts.org مراجعه کنید.

    قابل دسترس و راحت

    آزمون آیلتس چهار مرتبه در ماه در بیش از 125 کشور جهان ارائه می شود. این آزمون معمولا در روزهای شنبه یا پنجشنبه برگزار می شود. جهت اطلاع از تاریخ آزمون در شهر یا کشورخودتان، لطفا با نزدیکترین مرکز آزمون آیلتس تماس بگیرید. فهرستی از مراکز آزمون در سرتاسر جهان در www.ielts.org قابل مشاهده است.

     

    مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس در ایران:
    1- آیلتس تهران:
    نشانی: تهران، سعادت آباد، بلوار دریا، نرسیده به چهارراه مطهری، پلاک 163، طبقه سوم
    شماره تماس: 88698827 , 88698828 (پیش شماره 021)

    2- دانشگاه آزاد اسلامی:
    نشانی: تهران، خیابان شریعتی، خیابان پابرجا، بلوار آینه، کوچه گل یخ، شماره 16، واحد 101
    شماره تماس: 22614620 (پیش شماره 021)

    3- عصر دین و دانش

    4- ایرسافام

    5- فرزانگان خوارزمی

    آزمون بین المللی

    از لحاظ بین المللی، تمرکز آزمون آیلتس بر روی محتوا می باشد. طیف های گوناگونی از لهجه های بومی ( آمریکای شمالی، استرالیایی، نیوزیلندی و بریتانیایی) در بخش  شنیداری مورد استفاده قرار می گیرند و در تمامی قسمت های آزمون انواع مختلف انگلیسی استاندارد از داوطلبان پذیرفته می شود.

    آزمونی که امتحان شده و مورد اعتماد است.

    آزمون آیلتس توسط برخی از کارشناسان برجسته در عرصه ارزیابی زبان توسعه داده شده وبا تحقیقات گسترده، اعتبار سنجی ها و نیز برنامه های مختلف آزمون سازی حمایت میشود.

    سطح آزمون

    آزمون آیلتس به منظور ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی در همه سطوح طراحی شده و قبولی یا مردودی در این آزمون مفهومی ندارد. بلکه نتایج به صورت گروهی از نمرات در مقیاس 1 ( کمترین) تا 9 ( بیشترین) گزارش می شوند.

    دسته بندی نمرات آیلتس

    9 کاربر متخصص
    8 کاربر خیلی خوب
    7 کاربر خوب
    6 کاربر با صلاحیت
    5 کاربر معمولی
    4 کاربر محدود
    3 کاربر خیلی محدود
    2 کاربر متناوب
    1 غیر کاربر
    0 کسی که در آزمون شرکت نکرده

     

    آمادگی برای آزمون آیلتس

    اطمینان حاصل کنید که با فرمت آزمون که در این مقاله ارائه شده آشنا هستید. اطلاعات بیشتر در مورد محتوای آزمون را می توانید در www.ielts.org/teachers.aspx مشاهده کنید.

    انجام یک آزمون تمرینی ممکن است بسیار مفید باشد. میتوانید منابع رسمی آمادگی آزمون آیلتس را از مراکز آزمون یا به صورت آنلاین www.ielts.org/candidates.aspx تهیه کنید. این منابع شامل یک آزمون تمرینی کامل با پاسخ و نمونه هایی از عملکردهای نگارشی و گفتاری داوطلبان همراه با نظریات ممتحن می باشد.

    نمونه های بیشتر از منابع و اطلاعات آزمون در وب سایت های زیر در دسترس است.

    ielts.org

    britishcouncil.org

    cambridgeenglish.org

    idp.com

    ieltsusa.org

     

    داوطلبان آزمون آیلتس الزامی به شرکت در کلاس های آمادگی آزمون ندارند، گرچه بسیاری شرکت در چنین کلاس هایی را برای بهبود عملکردشان مفید می دانند. چنانچه قصد دارید برای این آزمون آماده شوید، مراکز آزمون آیلتس در سراسر جهان، کلاس های آمادگی برگزار می کنند.

    از قوانین و مقررات آزمون آگاه باشید.

    آشنایی با قوانین و مقرات آزمون بسیار مهم است. این اطلاعات در بخش Notice to Candidates در فرم درخواست قابل مشاهده است. با امضای اظهارنامه فرم درخواست تایید می کنید که قوانین و مقررات را مطالعه کرده و با آن موافقید.

    در اسرع وقت نسبت به ثبت نام اقدام کنید.

    به محض اینکه احساس کردید برای آزمون آماده هستید در نزدیکترین مرکز آیلتس ثبت نام کنید و در اسرع وقت با این مرکز تماس بگیرید زیرا ممکن است تعداد داوطلبانی که در یک تاریخ خاص در آزمون شرکت می کنند محدود باشد.  هزینه آزمون  باید زمان ثبت نام پرداخت شود.

     نتایج آزمون

    کارنامه آزمون

    این کارنامه حاوی یک نمره برای هر یک از چهار مهارت شنیداری، گفتاری، نگارش و خواندن می باشد. به علاوه یک نمره کلی نیز برای آزمون گزارش می شود. برای نشان دادن عملکرد قوی در یک Band Score خاص، ممکن است از نیم نمره استفاده شود. جهت  کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند نمره دهی و تفسیر نمرات می توانید به این آدرس مراجعه کنید.

    نتایج آزمون 13 روز بعد از آزمون صادر می شوند. دربرخی مراکز داوطلبان می توانند جهت دریافت نتیجه به آنجا مراجعه کنند. سایر مراکز، نتایج را پست می کنند. مراکز آزمون مجاز به اعلام نتایج به صورت تلفنی و یا از طریق نمابر و پست اکترونیک نیستند.

     تنها یک کپی از کارنامه به داوطلب ارائه خواهد شد و کارنامه دیگری صادر نخواهد شد بنابراین داوطلبان باید در حفظ این کارنامه کوشا باشند. مراکزآزمون همچنین مجاز هستند کپی کارنامه را به صورت رایگان  به حداکثر 5 موسسه معتبر بفرستند.

    اعتبار کارنامه

    موسسات معتبر معمولا کارنامه هایی که بیش از دو سال از زمان صدورشان میگذرد را قبول نمی کنند مگر اینکه داوطلب مدارکی دال بر حفظ یا بهبود سطح زبانی خود پس از آزمون ارائه دهد. همکاران مرکز آیلتس مجاز به تایید اعتبار نتایج آزمونی که بیش از دو سال از زمان آن میگذرد نیستند.

     

    شکل آزمون

    آزمون آیلتس به دو شکل (ماژول) برگزار می شود: آزمون آکادمیک و آزمون عمومی

    آزمون آکادمیک

    این آزمون مختص آن دسته از داوطلبانی است که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را دارند یا می خواهند در دوره های حرفه ای ثبت نام کنند.

    آزمون عمومی

    این آزمون مختص آن دسته از داوطلبانی است که قصد مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان( مانند استرالیا، کانادا، نیوزیلند و بریتانیای کبیر ) را دارند یا می می خواهند در مقاطع پایین تر تحصیل کنند.

    نمرات ورودی  برای موسسات معتبر متفاوت می باشد و هر موسسه نمره ورودی خاص خودش را دارد. برخی از موسسات هر دو نوع آزمون را قبول می کنند. چنانچه درباره نوع آزمون موسسه دلخواهتان تردید دارید بهتر است با آن تماس بگیرید تا از شرایط آن مطلع شوید.

     هر دو نوع آزمون، همه چهار مهارت شنیداری، خواندن، نگارش و گفتاری را پوشش می دهند. آزمون های شنیداری و گفتاری برای داوطلبان هر دو آزمون یکسان است اما آزمون های خواندن و نگارش ا دو آزمون متفاوت است.

    داوطلب ملزم به دادن آزمون های شنیداری، خواندن و نگارش در یک روز است و هیچ  زمانی برای استراحت بین سه  بخش آزمون نگارشی  وجودندارد. آزمون گفتاری ممکن است تا حداکثر هفت روز قبل یا بعد سه آزمون دیگر برگزار شود.

     

    بخشهای مختلف آزمون آیلتس

    1- آزمون شنیداری:

    زمان: تقریبا 30 دقیقه ( به علاوه 10 دقیقه زمان برای انتقال پاسخ ها)

    تعداد سوالات : 40

    این آزمون شامل سوالات متعددی از جمله چند گزینه ای، تطبیقی، نامگذاری نمودار ونقشه، تکمیل فرم، تکمیل یادداشت، تکمیل جدول، تکمیل روندنما (فلوچارت)، تکمیل خلاصه نویسی، تکمیل جمله و نیز سوالات با پاسخ های کوتاه می باشد.

    بخش های مختلف آزمون شنیداری: (4 قسمت)

    بخش اول مکالمه ای بین دو نفر در یکی ازموقعیت های اجتماعی روزمره است. (برای مثال در یک آژانس مسکن)

     بخش دوم یک صحبت تک نفره در یکی از موقعیت های اجتماعی روزمره مانند سخنرانی درباره امکانات محلی یا صحبت درباره تدارکات لازم برای پذیرایی در طول کنفرانس است.

    بخش سوم مکالمه ای بین حداکثر چهار نفر در محیطی آموزشی است. برای مثال مکالمه ای بین استاد دانشگاه و دانشجویان درباره تکالیف، یا مکالمه بین گروهی از دانشجویان که برای یک پروژه تحقیقی برنامه ریزی می کنند. 

    بخش چهارم یک صحبت تک نفره در مورد موضوعی آکادمیک مانند یک سخنرانی دانشگاهی می باشد.

    داوطلبان فقط می توانند یک بار به هر بخش گوش دهند.

    در این آزمون از صداها و لهجه های متفاوت توسط افرادی که زبان مادری شان انگلیسی می باشد استفاده می شود.

    مهارت های مورد ارزیابی:

    طیف وسیعی از مهارت ها از جمله درک ایده های اصلی و اطلاعات خاص و جزئی، درک نظرها، نگرش ها و مقصود گوینده، و نیز پیگیری توسعه یک بحث در این آزمون ارزیابی می شوند.

    نمره دهی:  داوطلب برای هر پاسخ صحیح  یک نمره دریافت می کند .مجموع نمرات 40 می باشد که تبدیل به مقیاس 9 تایی آیلتس میشود و به صورت نمره ی کامل و یا نیم نمره گزارش می شود.

     

     

    2- آزمون خواندن:

    مدت زمان پاسخگویی : 60 دقیقه (زمان بیشتری برای انتقال پاسخ ها در نظر گرفته نمی شود)

    تعداد سوالات: 40

    این آزمون شامل طیف وسیعی از سوالات  می شود از جمله سوالات چند گزینه ای، تشخیص صحت اطلاعات ( درست/غلط/داده نشده)، تشخیص نظرات و ادعاهای نویسنده (بله/ خیر/ داده نشده )، تطبیق اطلاعات ، تطبیق عناوین، تطبیق ویژگی ها، تطبیق انتهای جملات، تکمیل جمله، تکمیل خلاصه نویسی، تکمیل یادداشت، تکمیل جدول، تکمیل روندنما (فلوچارت)، تکمیل نامگذاری نمودار ونیز سوالات با پاسخ های کوتاه.

    بخش های آزمون: این آزمون از سه بخش تشکیل شده است.

    طول کلی متن های ارائه شده 2150 تا 2700 لغت می باشد.

    خواندن آکادمیک

    هر بخش شامل یک متن طولانی معتبر است که از کتاب ها، ژورنال ها، مجلات و یا روزنامه ها  برگرفته شده است. این متون برای مخاطب غیر متخصص نوشته شده اند و در مورد موضوعات علمی و مورد علاقه عمومی است. متون ارائه شده مناسب و در دسترس داوطلبان ورود به دوره های کارشناسی؛ ارشد و نیز دوره های حرفه ای است و طیف وسیعی از متون از توصیفی و واقعی تا استدلالی و تحلیلی را در برمیگیرد. به علاوه ممکن است متون ارائه شده حاوی اصطلاحات غیر زبانی مانند نمودار و تصویر نیز باشند. چنانچه این متون دارای اصطلاحات فنی باشند، واژه نامه ساده ای  نیزضمیمه آنها می شود.

    خواندن عمومی

     بخش اول شامل دو یا سه متن کوتاه واقعی می باشد. این امکان وجود دارد که یکی از این متون ترکیبی باشد از 6 تا 8 متن کوتاه مرتبط با موضوعی مانند تبلیغات هتل. عناوین متون در مورد مباحث مربوط به زندگی روزمره در یک کشور انگلیسی زبان هستند.

    بخش دوم شامل دو متن کوتاه واقعی درباره موضوعات مرتبط با مشاغل مانند درخواست کار، سیاست های شرکت، شرایط و دستمزدها، امکانات محل کار، توسعه و آموزش کارکنان می باشد.

    بخش سوم شامل یک متن طولانی تر و پیچیده تر در مورد موضوعات مورد علاقه عموم است.

    تمامی متون استفاده شده در آزمون خواندن معتبر بوده و برگرفته از اعلامیه ها، کتابچه راهنمای شرکت ها، اسناد رسمی، کتب، مجلات و روزنامه ها

    می باشند.

    مهارت های مورد ارزیابی:

    طیف وسیعی از مهارت ها مانند خواندن برای درک خلاصه کلام، ایده های اصلی، جزییات، درک استنباط و معانی ضمنی،  درک نقطه نظر و مقصود نویسنده، و نیز درک پیگیری توسعه یک بحث در این آزمون سنجیده می شوند.

    نمره دهی:

    داوطلب برای هر پاسخ  یک نمره دریافت می کند.

    مجموع نمرات 40 می باشد که تبدیل به مقیاس 9 تایی آیلتس میشود و به صورت یک نمره کامل و یا نیم نمره گزارش می شود.

     

    3- آزمون نگارش

    زمان: 60 دقیقه

    تعداد تمرین ها (Tasks): دو تمرین

    داوطلبان ملزم به نگارش حداقل 150کلمه برای تمرین اول و 250 کلمه برای تمرین دوم هستند.

    بخش های آزمون: این آزمون شامل دو بخش است.

    نگارش آکادمیک (Academic Writing)

    در تمرین اول گراف، جدول، یا نموداری ارائه شده است  که  داوطلبان  ملزم به به توصیف، خلاصه کردن یا تشریح اطلاعات ارائه شده به زبان خودشان هستند. ممکن است از داوطلبان خواسته شود به توصیف و تشریح داده ها بپردازند یا  مراحل گوناگون یک فرآیند و یا دستورالعمل استفاده از یک وسیله  را شرح دهند و یا به توصیف یک شی یا رویداد بپردازند.

    مسائل مطرح شده از مسائل مورد علاقه عموم هست که مناسب داوطلبان ورود به دوره های کارشناسی،ارشد و دوره های حرفه ای است و به راحتی برای آنها قابل درک هست.

    پاسخ های تمرین اول و دوم باید به سبک رسمی نوشته شوند.

    نگارش عمومی (General Training Writing)

    در تمرین اول، موقعیتی به داوطلبان ارائه شده است که داوطلبان ملزم به نوشتن یک نامه جهت درخواست اطلاعات و یا تشریح موقعیت هستند. این نامه ممکن است شخصی، نیمه رسمی یا رسمی باشد.

    در تمرین شماره دو داوطلبان ملزم به نگارش مقاله ای در پاسخ به یک دیدگاه، استدلال و یا مشکل هستند. این مقاله می تواند در مقایسه با تمرین2 نگارش آکادمیک کمی شخصی تر باشد.

    موضوعات از موضوعات مورد علاقه عمومی هستند.

    مهارت های مورد ارزیابی: در هر دو تمرین توانایی داوطلبان در نگارش پاسخی مناسب از لحاظ محتوا، سازماندهی ایده ها، و صحت و دامنه واژگان و دستور زبان سنجیده میشود.

    نگارش آکادمیک

    در تمرین شماره یک، بسته به نوع تمرین، توانایی داوطلبان در سازماندهی، ارائه و احیانا مقایسه داده ها، توصیف مراحل یک فرآیند، تشریح یک شی، رویداد و یا دنباله ای از وقایع،  و نیز توضیح کارکرد یک وسیله مورد ارزیابی قرار می گیرد.

    در تمرین شماره دو، بسته به نوع تمرین، توانایی داوطلبان در ارائه راه حل یک مشکل، بیان نظرات و توجیه آنها، مقایسه شواهد، عقاید و مفاهیم، ارزیابی و به چالش کشیدن ایده ها، شواهد و استدلالات مورد ارزیابی قرار می گیرد.

    نگارش عمومی

    درتمرین شماره یک، بسته به نوع تمرین، توانایی داوطلبان درمکاتبات شخصی به منظوراستخراج وارائه اطلاعات واقعی، بیان نیازها، خواسته ها، علائق و عدم علاقه، و بیان نقطه نظرات (دیدگاه ها، شکایات، و غیره) مورد ارزیابی قرار می گیرد.

    در تمرین شماره دو، توانایی داوطلبان در ارائه اطلاعات واقعی، طرح یک مشکل و ارائه راه حل، بیان عقاید و توجیه آنها، ارزیابی و به چالش کشیدن ایده ها، شواهد و استدلال ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

    نمره دهی:

    عملکرد داوطلبان در هر یک از تکالیف توسط ممتحنین رسمی آیلتس بر اساس چهار معیار توصیف نمرات آزمون نگارش آیلتس (موفقیت درپاسخ دهی به تمرین، انسجام و پیوستگی، دامنه واژگان، دقت و صحت دستور زبان) مورد ارزیابی قرار می گیرد.

    نسخه عمومی توصیف دسته بندی نمره ها در آدرس زیر در دسترس است:

    www.ielts.org/researchers/score_processing_and_reporting.aspx

    تمرین شماره دو، دو برابر تمرین شماره یک در نمره نگارش تاثیر گذار است . نمرات به صورت کامل یا نیم نمره گزارش می شوند.

      

    4- آزمون گفتاری: (Speaking)

    زمان: 14-11 دقیقه

    تمرین ها: آزمون گفتاری شامل یک مصاحبه رو در روی سه قسمتی با یک ممتحن می باشد و ضبط می شود.

    بخش های مختلف آزمون گفتاری: (3 بخش)

    بخش 1: مقدمه و مصاحبه (4 تا 5 دقیقه)

    در این بخش ممتحن به معرفی خودش می پردازد و از داوطلب می خواهد که خودش را معرفی کند و هویت خود را تایید کند. همچنین ممتحن سوالاتی کلی درباره موضوعات آشنا مانند خانه، خانواده، کار، تحصیلات و علایق می پرسد.

    بخش دوم: صحبت کردن فردی طولانی (3-4 دقیقه)

    در این بخش، ممتحن به داوطلب یک کارت میدهد. این کارت حاوی یک موضوع خاص و نکاتی که داوطلب می تواند درباره آن صحبت کند می باشد. داوطلب یک دقیقه زمان دارد تا خود را برای صحبت کردن آماده کند و یک مداد و برگه در اختیارش قرار می گیرد تا یادداشت برداری کند. داوطلب یک یا دو دقیقه درباره ی موضوع نوشته شده در کارت صحبت میکند. سپس ممتحن یک یا دو سوال درباره آن موضوع از داوطلب می پرسد.

    بخش سوم: گفتگوی دو طرفه (4 تا 5 دقیقه)

    در این بخش، ممتحن سوالات بیشتری که مرتبط با موضوع بخش دوم هستند می پرسد. این سوالات به داوطلب این امکان را می دهند تا درباره مسائل و ایده های انتزاعی بیشتر بحث کند. 

    مهارت های مورد ارزیابی

    در آزمون گفتاری طیف وسیعی از مهارت ها از جمله توانایی داوطلب در انتقال نظرات و اطلاعات درباره موضوعات روزمره و تجارب و موقعیت های رایج از طریق پاسخ دهی به تعدادی سوال مورد ارزیابی قرار می گیرد. به علاوه، توانایی داوطلب در صحبت طولانی درباره یک موضوع مشخص با استفاده از زبان مناسب و سازماندهی ایده ها به طور منسجم، بیان و توجیه عقاید، تحلیل، بحث و ارزیابی مسائل مورد ارزیابی قرار می گیرد.

    نمره دهی:

    عملکرد داوطلبان در این آزمون توسط ممتحنین رسمی آیلتس براساس چهار معیار توصیف نمرات آزمون گفتاری آیلتس (روانی و انسجام، دامنه واژگان،  دقت و صحت دستور زبان و تلفظ) مورد ارزیابی قرار میگیرد. نسخه عمومی توصیف دسته بندی نمره ها در آدرس زیر در دسترس است:

    www.ielts.org/researchers/score_processing_and_reporting.aspx

    نمرات به صورت  نمره کامل و ونیم نمره گزارش میشوند.

     اجزای تشکیل دهنده آزمون 

    آزمون شنیداری

    • داوطلبان تنها یک بار می توانند  به فایل های صوتی گوش دهند.
    • داوطلبان پیش از گوش دادن به فایل های صوتی زمان دارند تا سوالات را بخوانند.
    •  بهتر است داوطلبان همانطور که گوش می دهند پاسخ هایشان را روی برگه سوالات بنویسند. در پایان آزمون ده دقیقه زمان برای انتقال پاسخ ها به پاسخ نامه اختصاص یافته است. از آنجایی که به پاسخ های نوشته شده در برگه سولات نمره ای تعلق نمی گیرد، ضروری است که پاسخ ها در پاسخنامه وارد شوند.
    • داوطلبان موظفند با مداد به سوالات پاسخ دهند.
    • تصویری از پاسخنامه ی تکمیل شده ی آزمون شنیداری را می توانید پایین تر مشاهده کنید.
    • درمورد سوالاتی تکمیلی ( برای مثال کامل کردن یک متن)
      • به محدودیت کلمات توجه کنید. برای مثال اگر از شما خواسته شده تا یک جمله را حداکثر با دو کلمه کامل کنید
    •  NO MORE THAN TWO WORDS) و پاسخ صحیح ‘leather coat’, می باشد پاسخ ‘coat made of leather’ غلط است.
      • تنها کلماتی که باید در جای خالی قرار بگیرند را به پاسخنامه انتقال دهید. برای مثال، چنانچه باید ’in the ….’ را کامل کنید و پاسخ صحیح کلمه ‘morning’ است ، پاسخ ‘in the morning’ صحیح نمی باشد.
      • عین کلمه و یا کلماتی که برای استفاده نیاز دارید، در فایل صوتی پخش خواهد شد. لزومی به تغییر فرم کلمات نیست.
      • به املا و دستور زبان توجه کنید، زیرا در صورت اشتباه نمره کسر خواهد شد.
      • میتوانید پاسخ ها را با حروف کوچک و یا بزرگ بنویسید.

     

    آزمون خواندن

    • قبل از پایان آزمون، می توانید پاسخ ها را مستقیما به پاسخنامه انتقال دهید یا ابتدا پاسخ ها را روی برگه سوالات وارد کرده و سپس به پاسخنامه انتقال دهید . بهر حال در پایان آزمون هیچ زمانی برای انتقال سولات به پاسخنامه تعلق نمی گیرد و هیچ نمره ای به پاسخ های نوشته شده در برگه سوالات تعلق نمی گیرد.
    • سوالات را حتماً با مداد پاسخ دهید.
    • نمونه ای از یک پاسخنامه تکمیل شده را می توانید پایین تر مشاهده کنید.
    • در مورد سوالات تکمیلی:
      • همان قوانینی که برسوالات تکمیلی در قسمت شنیداری حکفرماست در آزمون خواندن نیز صادق است. (بالاتر را ببینید)
      • کلماتی که استفاده می کنید باید برگرفته از متونی باشد که در آزمون آمده است. نباید تغییری در فرم این کلمات ایجاد شود.

     آزمون نگارش

    • می توانید پاسخ خود را با مداد یا خودکار یادداشت کنید.
    • به تعداد کلماتی که برای نگارش هر تمرین مورد نیاز است توجه کنید. چنانچه کمتر از 150 کلمه برای تمرین اول و کمتر از 250 کلمه برای تمرین دوم بنویسید از نمره این بخش کسر خواهد شد.
    • باید تقریبا 20 دقیقه وقت برای انجام تمرین اول و 40 دقیقه برای تمرین دوم صرف کنید.
    • پاسخ ها باید  به صورت جملات کامل باشند و به پاسخ هایی که به شکل یادداشت یا نکته نکته باشند نمره تعلق نمی گیرد.
    • باید به املای کلمات، دستور زبان و نشان گذاری توجه کنید زیرا در صورت اشتباه از شما نمره کسر خواهد شد.
    • چنانچه مایل باشید می توانید تمامی پاسخ ها را با حروف بزرگ بنویسید.
    • می توانید بر روی برگه سوالات یادداشت بنویسید، اما هیچ نمره ای به پاسخ هایی که در برگه سوالات آمده تعلق نمی گیرد.

     

    شرکت مجدد در آزمون آیلتس (Re-taking IELTS)

    هیچ محدودیتی جهت شرکت مجدد در آزمون آیلتس وجود ندارد. چنانچه نمره دلخواه خود را کسب نکردید، می توانید به محض اینکه برای شرکت در آزمون احساس آمادگی  کردید، مجددا ثبت نام کنید. به خاطر داشته باشید چنانچه تلاش زیادی برای بهبود سطح زبان خود نکنید، بعید است نمره بیشتری کسب کنید.

     

    درخواست تصحیح مجدد (Enquiries on Results)

    چنانچه از نمره خود راضی نباشید می توانید از مرکزی که در آنجا آزمون داده اید درخواست بازنگری نمرات کند (درخواست تصحیح مجدد). این درخواست را باید ظرف حداکثر شش هفته از روز آزمون انجام دهید. می توانید انتخاب کنید کدام بخش از آزمون مجدداً تصحیح شود. برای انجام این سرویس مبلغی از شما دریافت می شود و چنانچه نمره شما در هر بخش افزایش پیدا کند این مبلغ مسترد خواهد شد. رسیدگی به درخواست تصحیح مجدد شش تا هشت هفته زمان می برد.

     

    شرایط خاص

    به منظور اینکه اطمینان حاصل شود توانایی زبانی داوطلبان به صورت منصفانه و صحیح مورد ارزیابی قرار می گیرد، آیلتس خدمات جامعی برای آن دسته از داوطلبان که دارای شرایط خاص از قبیل مشکلات یادگیری، شنوایی و یا بینایی هستند در نظر گرفته است.

    چنانچه شما نیاز به نسخه اصلاح شده ای از آزمون، برای مثال به شکل  خط بریل، دارید باید از سه ماه قبل به مرکز آزمون اطلاع دهید. این زمان برای آماده کردن نسخه اصلاح شده آزمون ضروری می باشد. اگر نیاز به هماهنگی های اداری خاصی، مانند زمان اضافی، دارید باید از شش هفته قبل اطلاع دهید. لطفاً برای مطرح کردن شرایط و نیازهای خود با مرکز آزمون مربوطه تماس بگیرید.

    منبع : www.languageties.com

    • learningenglish learningenglish1
    ۱۳
    آذر

    امتحان آیلتس چیست؟ اگر قصد شرکت در این آزمون زبان انگلیسی را دارید، هوشمندانه است که قبل از هر گونه آمادگی، درباره آن به اندازه کافی تحقیق کنید. از بخش‌های مختلف آن آگاه شوید و انواع مهارت‌هایی که برای موفقیت در آن لازم است را به خوبی بشناسید. در علم آموزش زبان به این کار «آگاهی یافتن نسبت به تست یا test-wiseness» می‌گویند.

    کلمه آیلتس یا IELTS مخفف International English Language Testing System است. این عبارت به معنای «سیستم سنجش بین‌المللی زبان انگلیسی» است. به بیان دیگر آیلتس آزمونی است که طراحی شده تا بتواند مهارت زبان‌آموزان مختلف را از تمامی نقاط دنیا مورد ارزیابی قرار دهد.

     

    انواع آزمون آیلتس : عمومی و آکادمیک

    آزمون آیلتس دو نوعِ کلی و متفاوت از یکدیگر دارد. آیلتس عمومی یا General IELTS و آیلتس آکادمیک یاAcademic IELTS. با توجه به هدفتان از شرکت در این امتحان، شما فقط یکی از دو نوع آزمون را خواهید گذراند.

    در حالت کلی، کسانی در آزمون آکادمیک شرکت می‌کنند که بخواهند در دانشگاهی بین‌المللی در سطحِ کارشناسی و یا ارشد و بالاتر شرکت کنند؛ و یا اینکه بخواهند در شغل خاصی (خارج از ایران) مشغول شوند و آن شغل در لیست شرایط خود، موفقیت در آزمون آکادمیک را قید کرده باشد.

    اما آیلتس عمومی بیشتر مورد توجه افرادی است که قصد شرکت در فضاهای فنی و عملیاتی را دارند و مثلا می‌خواهند در شغل خاصی به عنوان کارمند پایه مشغول شوند؛ و یا اینکه قصد تحصیل در مقاطع پیش از دانشگاه را دارند؛ و یا اینکه کسبِ حداقلی از نمره این آزمون جزوِ شروطِ مهاجرت آن‌ها است.

    مهمترین راه برای کسب موفقیت در آزمون آیلتس انتخاب بهترین کتاب آیلتس است . 

    هدف آزمون آیلتس

    هر دو نوعِ امتحان آیلتس با همه تفاوت‌هایی که دارند به دنبال یک چیز هستند. آن هدف، شبیه‌سازیِ شرایطِ واقعیِ استفاده از انگلیسی برای داوطلبان است. این آزمون می‌خواهد بسنجد که آیا یک داوطلب می‌تواند در یک فضای انگلیسی زبان، از پس امورِ مربوط به خودش بر بیاید و اصطلاحا گلیم خودش را از آب بیرون بکشد یا خیر؟

    به عنوان نمونه، بخش ۲ از تست گفتار یا همان speaking از داوطلب می‌خواهد که حدود ۱ دقیقه روی موضوعی خاص فکر کند و سپس به میزان ۱ تا ۲ دقیقه درباره آن موضوع صحبت کند. هدف این بخش از آزمون آیلتس عمومی این است که مشخص شود آیا این داوطلب می‌تواند در محیط کار، در مورد موضوعی خاص به همکارانش گزارش دهد یا نه؟ در آزمون آکادمیک این تست مشخص می‌کند که آیا داوطلب می‌تواند مطلبی علمی را به سبک دانشگاهی و یه سایر دانشجویان ارایه کند یا خیر؟

    پس هدف این بخش‌ها بررسی این موضوع است که آیا فرد مورد نظر، این قابلیت را دارد که تحت فشارِ کاری یا درسی از عهده چیزی که از او انتظار می‌رود بربیاید؟

     

    بخش‌های مختلف آزمون آیلتس

    آزمون آیلتس از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟ هر دو نوع این امتحان ساختاری یکسان دارند. این آزمون دارای چهار بخش است: تستِ مهارت خواندن، تست مهارت نوشتن، تست مهارت شنیدن و تست مهارت صحبت کردن.

    بخش‌های شنیدن و صحبت کردن برای دو آزمون عمومی و آکادمیک دقیقا یکسان است. ولی بخش‌های نوشتن وخواندن آن‌ها از نظر محتوایی با یکدیگر فرق دارند.

    در ادامه بخش‌های مختلف هر آزمون را مشاهده می‌کنید. توجه کنید که شما دقیقا به ترتیب زیر هر قسمت را پاسخ می‌دهید:

    بخش‌های آزمون آیلتس عمومی

    مهارت شنیدن: ۴ قسمت، ۴۰ سؤال، در مدتِ ۳۰ دقیقه.

    مهارت خواندن: ۳ قسمت، ۴۰ سؤال، ۳ متن طولانی، در مدتِ ۶۰ دقیقه.

    مهارت نوشتن: ۲ فعالیت یا همان task، در مدت ۶۰ دقیقه.

     

    مهارت صحبت کردن: ۳ قسمت، ۱۱ تا ۱۴ دقیقه.
     

    بخش‌های آزمون آیلتس آکادمیک

    مهارت شنیدن: ۴ قسمت، ۴۰ سؤال، در مدتِ ۳۰ دقیقه.

    مهارت خواندن: ۳ قسمت، ۴۰ سؤال، ۳ متن طولانی، در مدتِ ۶۰ دقیقه.

    مهارت نوشتن: ۲ فعالیت یا همان task، در مدت ۶۰ دقیقه.

    مهارت صحبت کردن: ۳ قسمت، ۱۱ تا ۱۴ دقیقه.

    همانطور که مشاهده می‌کنید در بخش‌های نوشتن و خواندن هم این دو نوع، از قالب و ساختاری یکسان استفاده می‌کنند ولی دارای محتوای متفاوتی هستند.

    برای آمادگی برای آیلتس از کجا شروع کنیم؟

    حال که دانستیم آزمون آیلتس چیست و با شِمای کلی این آزمون آشنا شدیم، این سؤال مطرح می‌شود که جهتِ آماده شدن برای این آزمون لازم است از کجا شروع کنیم؟

    تعیین هدف برای شرکت در آزمون آیلتس

    موفقیت در آزمون آیلتس نیازمند این است که اول بدانیم، منظور ما از «موفق شدن» در این آزمون چیست؟ برای تشخیص موفقیت نیز لازم است که از علتِ شرکت در این آزمون آگاه باشیم.

    به عبارت ساده‌تر، چرا می‌خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید؟ از خودتان این سؤالات را بپرسید:

    • آیا قصد اقامت در کشوری دیگر را دارید؟
    • آیا هدف شما اشتغال به کار در شرکتی بین‌المللی است؟
    • آیا می‌خواهید در دانشگاهی خاص پذیرش بگیرید؟
    • آیا صِرفا می‌خواهید جهت سنجش مهارت خودتان و داشتن مدرک آیلتس در رزومه خودتان در این آزمون شرکت کنید؟

    به سؤالات بالا خوب بیاندیشید و تا جایی که می‌توانید به آن‌ها «دقیق» پاسخ دهید. اما اهمیت این سؤال‌ها در چیست؟

    آزمون آیلتس به درد همه نمی‌خورد!

    در سال‌های اخیر آزمون‌های بین‌المللی تعیین سطح زبان، به یک تِرِند تبدیل شده‌اند. بسیاری از زبان‌آموزان، علاقمند هستند در این آزمون شرکت کنند و مهارت واقعی خود را بسنجند.

    اما نکته اینجاست؛ اگر قصد شما از شرکت در این آزمون، صرفا تعیین سطح خودتان است، شیوه‌ای ایده‌آل و بهینه را برای این کار انتخاب نکرده‌‌اید.

    به عبارت دیگر، اگر قصدتان از شرکت در آزمون آیلتس، «ارایه مدرکِ آن به مرکزِ خاصی نیست، شما نیازی به شرکت در این آزمون ندارید و راه‌های بهتری برای تعیین سطح شما یا کسب مدرک معتبرتان وجود دارد.» این اصل، نه فقط درباره آزمون IELTS بلکه درباره آزمون‌های TOEFL و TOEIC و PTE و سایر آزمون‌هایِ بین‌المللیِ مشابه نیز صادق است.

    بنابراین اگر شما به سؤال چهارم از پرسش‌های بالا پاسخ مثبت داده‌اید، مناسب‌تر است که به جای آزمون آیتلس یا تافل و سایر آزمون‌ها بین‌المللی از معاد‌ل‌های داخلی آن‌ها استفاده کنید.

    هزینه‌های سنگین و رو به افزایش برای شرکت در آزمون آیلتس

    حال اگر شما به این نتیجه رسیده‌اید که گریزی از شرکت در این آزمون ندارید، لازم است که قبل از شرکت در این آزمون تا حدِ امکان خودتان را برای آن آماده کنید. این موضوع برای ایرانیان بیش از زبان‌آموزان سایر کشورها اهمیت دارید. چرا؟

    زیرا آزمون آیتلس یک آزمونِ «گِران» محسوب می‌شود. از نظر تاریخی آزمون آیلتس هیچگاه امتحان ارزانی نبوده است. و گره خوردن هزینه آزمون با قیمت دلار از دلایل این گرانی است. طبق اعلام رسمی خود سایت آیلتس، قیمت این آزمون در سال‌های ۲۰۱۹۲۰۱۸، بسته به مناطق مختلف دنیا، بین ۲۱۵$ تا ۲۴۰$ است.

    در سال ۱۳۹۰ قیمت این آزمون در کشور ما ۷۰۰ هزار تومان بود.

    اما در سال ۱۳۹۸۱۳۹۷ مطابق قیمت اعلام شده در سایتِ سازمان سنجش، این هزینه معادلِ ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار توماناست! با توجه به نوسان قیمت دلار، به احتمال زیاد در زمانی که شما این مطلب را مطالعه می‌کنید این قیمت افزایش نیز یافته است.

    از سوی دیگر، با دقت درباره اینکه آزمونِ آیلتس چیست این مطلب روشن می‌شود که «آیلتس یک آزمون غَربال‌کننده برای تعیین سطح‌های مختلف از مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی است

    این سطح‌بندی شاملِ «۹ دسته» یا اصطلاحا «۹ band بَند» است. بَندِ ۱ ضعیفترین و بَند ۹ توانمندترین شرکت‌کنندگان در این آزمون هستند.

    شما بسته به اینکه چه هدفی را داشته باشید، نیاز دارید که «یک امتیازِ حداقلیِ معین» را از این آزمون کسب کنید.

    آزمون آیلتس یک آزمون رقابتی نیست. و عملکردِ شما مستقل از سایر شرکت‌کنندگان بررسی و امتیازدهی می‌شود و در نهایتِ «بَندِ شما» تعیین می‌گردد.

    به عنوان مثال، اگر شما قصد پذیرفته شدن در دانشگاهی را داشته باشید که کفِ سطح زبان را «بَندِ ۶» می‌داند، نیاز دارید که این امتیاز را از این آزمون کسب کنید. و در صورت عدم موفقیت، مجددا باید هزینه آزمون را به طور کامل بپردازید و در این آزمون شرکت کنید.

    این بدان معناست که شرکت کردن در آزمون آیلتس بدون آمادگی، یک ریسکِ ۳ میلیون تومانی است!

    درست است که این آزمون معمولا در هر ماه ۴ بار تکرار می‌شود، ولی هزینه سنگین آن به معنای این است که باید قبل از شرکت در آن حداکثر میزان آمادگی را کسب کنیم.

    راهکار چیست؟ آمادگی برای آزمون آیلتس یک سرمایه‌گذاری است

    برای اینکه بتوانیم بهترین نتیجه را در آزمون آیتلس بگیریم لازم است، تا جایی که می‌توانیم خودمان را به توانایی مختلفِ زبانی مجهز کنیم و آن‌ها را رشد دهیم.

    در طول این سال‌ها، زبان‌آموزان متعددی جهت مشاوره و آمادگی برای آزمون آیتلس به من مراجعه کرده‌اند. بیشتر این افراد، در زندگی خود روی موضوعاتی «غیر از زبان انگلیسی» متمرکز بوده‌اند.

    دانشجویی که برای فرصت مطالعاتی قصد پذیرفته شدن در دانشگاهی خاص را دارد، و یا کارمند یک شرکت تجاری که به واسطه ارتقاء کاری، قصد اقامت در واحد بین‌المللی شرکت خود را دارد، نمونه‌هایی از این داوطلبان هستند.

    این داوطلبان، در طول دورانِ تحصیل یا کار خود به طور خاص روی رشد مهارت‌های زبانی خود کار نکرده‌اند و اکنون که به نتیجه این آزمون نیاز پیدا کرده‌اند، آیلتس را بزرگترین مانع در راستای رسیدن به هدف خودشان می‌بینند.

    اگر شما نیز جزو این دسته از داوطلبان هستید، ادامه مطلب را دقیق بخوانید.

    انواع دوره‌های حضوری که شما به آن‌ها نیاز دارید

    یکی از راه‌های رشد این مهارت‌ها شرکت در «دوره‌های حضوری آمادگی برای آزمون آیلتس» است. هزینه این دوره‌ها به هیچ‌وجه ارزان نیست و این گرانی با توجه به هزینه خود آزمون آیلتس نیز قابل درک است.

    شما معمولا این دوره‌ها را به صورت module های مجزا از هم، یعنی «مهارت‌های تفکیک شده» می‌یابید. یعنی، «listening شنیدن» و «speaking صحبت کردن» و «reading مطالعه کردن» و «writing نوشتن» هر کدام دوره‌های ویژه خودشان را دارند. و برای شرکت در آن‌ها باید هزینه‌های جدا پرداخت کنید.

    دوره‌های حضوری در صورتِ برگزاری با «تعدادِ شرکت‌کنندگانِ کم» و همچنین «بررسی دقیق عملکرد شما» توسط مدرس یا تیمِ مدرسین می‌تواند بسیار مفید باشد.

    البته بدیهی است که میزان کارایی این دوره‌ها قابل مقایسه با جلسه‌های خصوصی توسط اساتید مجرّب نیست. در جلسه‌های خصوصی، شما محور توجه مدرس هستید و علاوه بر آشنایی با آزمون می‌توانید به طور خاص روی نیازهای خودتان تمرکز کنید. ولی طبیعتا هزینه‌های جلسات خصوصی نیز با دوره‌های حضوری قابل مقایسه نیست و به مراتب بیشتر است.

    از طرفی شما لازم است که شما با یک تمایز مهم بین دوره‌های حضوری نیز آشنا شوید و چنانچه قصد شرکت در دوره‌ای را داشتید با دقت آن را بررسی و انتخاب نمایید.

    نوع اول: دوره‌های حضوری آیلتس برای رشد مهارت‌های پایه

    وقتی صحبت از «دوره‌های آمادگی برای آزمون آیلتس» میشود، بسیاری از زبان‌آموزان تصور می‌کنند که همه دوره‌ها از همین دسته هستند. یعنی به شما کمک می‌کنند تا گام به گام مهارت‌های مورد نیاز برای شرکت در آزمون آیلتس را در خودتان ایجاد کرده و رشد دهید.

    اما واقعیت، متفاوت از این است.

    اگر دوره‌ای با اسمِ «دوره آیلتس» بخواهد مهارت‌های پایه‌ای شما را رشد دهد، در حقیقت باید شاملِ دوره مقدماتی،متوسط و پیشرفته زبان انگلیسی باشد. چنین دوره‌ای غیر ممکن نیست ولی در فضای آموزشی موجود بسیار نادر است.

    وقتی یک آموزشگاه زبان یا مؤسسه‌ای آموزشی اقدام به برگزاری دوره‌های آیلتس می‌کند، فرض خود را بر این می‌گذارد که داوطلبین، سطح حداقلی از زبان (یعنی سطح بالاتر از متوسط upperintermediate یا سطوح B1 و B2را قبلا کسب کرده‌اند و فقط در آن دسته از مهارت‌های تخصصی مرتبط با آزمون آیلتس نیاز به راهنمایی و تمرین دارند.

    این در حالی است که بسیاری از داوطلبین، «فاقد این مهارت‌های پایه» هستند و با فرض اینکه قرار است تمامی مهارت‌های مورد نیاز را «از اول تا آخر» در این دوره‌ها بیاموزند، اقدام به ثبت نام نموده و هزینه‌های سنگینی پرداخت می‌کنند؛ و متأسفانه پس از ثبت نام است که متوجه می‌شوند این دوره‌ها برای آماده‌سازی آن‌ها کافی نیست.

    اگر شما جزو این دسته از داوطلبان هستید و یا اینکه از سطح فعلیِ مهارت‌های خود آگاهی ندارید، اولا لازم است که به طور حضوری «تعیین سطح» شوید و دوم، در صورت نیاز در دوره‌های مقدماتی، متوسط و یا پیشرفته (در صورت نیاز بهبَندهای ۷ و بالاتر) شرکت کنید و مهارت‌های پایه مورد نیاز خودتان را کسب نمایید.

    نوع دوم: دوره‌های حضوری آیلتس برای شناختِ خود آزمون

    موفقیت در هر آزمونی نیازمند دو دسته مهارت است. یکی مهارت در خودِ محتوای آزمون، و دیگری داشتنِ شناختِ کافی درباره «ساختارِ آزمون» و «فوت و فن‌های کارآمد» برای پاسخ دادن به سؤالاتِ آزمون.

    درباره آزمون آیلتس نیز همین اصل برقرار است. شما از یک سو نیاز دارید که خودِ زبان را به میزان قابل قبولی بشناسید(سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته) و از سوی دیگر، باید با خود آزمون، بخش‌های مختلف، نحوه ایده‌آل پاسخگویی وچالش‌ها و تکنیک‌های مؤثر در عبور از آن‌ها به خوبی آشنا شوید.

    به این دسته دوم، در علمِ آموزش، «هوشمندی نسبت به آزمون یا testwiseness» گفته می‌شود.

    نکته مهم اینجاست؛ طیف وسیعی از دوره‌های آموزش آیلتس، اعم از حضوری و آنلاین، تلاش دارند که شما را با همین بخش دوم آشنا کنند.

    در این دوره‌ها شما با ساختار، بخش‌های مختلف، انواع سؤالاتی که شما ممکن است در هر یک از این بخش‌ها ببینید،نحوه پاسخگویی به آن‌ها، مدیریت زمان و اشتباهات رایجی که داوطلبان انجام می‌دهند آشنا می‌شوید.

    این موارد برای هر چهاربخش آزمون، یعنی مطالعه کردن و صحبت کردن، شنیدن و نوشتن مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت امکان شما هر کدام از آن‌ها نیز تمرین خواهید کرد.

    بنابراین، قبل از اقدام به شرکت در هر دوره‌ای با عنوان «آمادگی برای آزمون آیلتس» باید از محتوای موجود در آن‌ها آگاه شوید و سپس با توجه به نیازمندی‌های خود، اقدام به سرمایه‌گذاری نمایید.

    منبع : amokhtan.com

     
     
    • learningenglish learningenglish1
    ۰۷
    آذر

    آموزش زبان انگلیسی به کودکان با ۶ نکته ساده اما کاربردی

      والدین بسیاری دوست دارند آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود را در منزل به عهده بگیرند، اما نمی‌دانند که از کجا باید آغاز کنند. مهم نیست که سطح انگلیسی شما عالی است یا نه. مهم‌ترین نکته این است که شما مشتاق هستید و کودک‌تان را نیز تشویق می‌کنید. کودک شما اشتیاق‌تان برای یادگیری زبان را درک می‌کند. نگران نباشید اگر کودک‌تان بلافاصله انگلیسی صحبت کردن را آغاز نکند. بچه‌ها نیاز به مقداری زمان دارند تا زبان را یاد بگیرند. صبور باشید تا ببینید که آنها در زمان مناسب صحبت کردن به زبان انگلیسی را شروع می‌کنند. 

    ۱. برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان یک روال مشخص داشته باشید

    داشتن یک روال مشخص برای یادگیری انگلیسی در خانه بسیار مفید است. بهتر است که جلسات کوتاه و منظم باشند. ۱۵ دقیقه برای کودکان کافی است. شما می‌توانید زمان جلسات را به مرور و با بزرگ‌تر شدن کودک‌تان و افزایش ظرفیت تمرکزش، بیشتر کنید. فعالیت‌ها را کوتاه و متنوع انتخاب کنید تا توجه کودکان را جلب کند.

    سعی کنید فعالیت‌هایی مشخص را هر روز در زمانی مشابه تکرار کنید. کودکان وقتی بدانند که قرار است انتظار چه چیز را داشته باشند، احساس راحتی می‌کنند. می‌توانید هر روز بعد از مدرسه یک بازی انگلیسی انجام دهید یا پیش از خواب، یک داستان انگلیسی بخوانید. اگر فضای کافی در منزل دارید، می‌توانید گوشه‌ای را برای زبان انگلیسی تعیین کنید و هر چه مرتبط با انگلیسی است مثل کتاب‌ها، بازی‌ها، دی‌وی‌دی‌ها یا کاردستی‌هایی که کودک درست کرده است را در آنجا قرار دهید. تکرار بسیار مهم است. بچه‌ها اغلب نیاز دارند کلمات و عبارات را بارها بشنوند تا برای به زبان آوردن‌شان آمادگی پیدا کنند.

     

    ۲. با کودک بازی کنید .

    کودکان وقتی در حال تفریح هستند به طور طبیعی یاد می‌گیرند. فلش کارت شیوه‌ی بسیار خوبی برای آموزش و تکرار کلمات است و بازی‌های بی‌شمار و متنوعی وجود دارد که شما می‌توانید با فلش کارت انجام دهید.

    بازی‌های دیگری هم وجود دارد که شما می‌توانید با کودک‌تان انجام دهید تا به وی کمک کنید که انگلیسی را تمرین کند.

     

    بازی‌های هیجان‌انگیز: مثل پانتومیم، آقا گرگه ساعت چنده؟

    بازی‌های فکری: مار و پله و سایر بازی‌های سنتی؛

    بازی با کلمات؛

    بازی‌های آنلاین.

     

    ۳. از هر موقعیتی برای آموزش استفاده کنید

    مزیت آموزش انگلیسی در خانه این است که شما می‌توانید از موقعیت‌های روزمره و اشیای واقعی در داخل خانه برای تمرین و یادگیری به شکل طبیعی و در یک محیط واقعی استفاده کنید. مثلا:

    وقتی کودک‌تان در حال لباس پوشیدن است یا در حال جدا کردن لباس‌ها برای شستن هستید، درباره‌ی لباس‌ها صحبت کنید؛ مثلا (Let’s put on your blue socks, It’s Dad’s T-shirt)

    وقتی به کودک‌تان در مرتب کردن اتاقش کمک می‌کنید، کلمات را برای اسباب‌بازی‌ها و لوازم دیگر به کار ببرید؛ مثلا (?Let’s put your teddy bear on the bed!, Where is the blue car)

    در حین آشپزی یا خرید، کلمات مرتبط با غذا را آموزش دهید یا زمانی که در سوپرمارکت هستید، فهرستی به کودک‌تان بدهید تا چیزهای مختلف را پیدا کند (براساس سن کودک از تصاویر یا کلمات استفاده کنید). در هنگام سامان دادن به وسایلی که خریده‌اید، مجددا کلمات را به کار ببرید.

     

    حتما بخوانید: چگونه خلاقیت کودکان را پرورش دهیم؟

    ۴. برای کودک‌تان کتاب‌ داستان بخوانید

    کودکان عاشق کتاب‌هایی با رنگ‌های روشن و تصاویر جذاب هستند. با هم به تصاویر نگاه کنید و در حالی‌که به هر تصویر اشاره می‌کنید، کلمات را به زبان بیاورید. بعدا می‌توانید از کودک‌تان بخواهید تا چیزهای مختلف در کتاب را به شما نشان دهد، مثلا «?Where is the cat». بعد از مدتی آنها را تشویق کنید که کلمات را در پاسخ به سؤال «?what is that» به زبان بیاورند. گوش دادن به داستان‌ و کتاب زبان مخصوص کودکان به کودک کمک می‌کند تا به اصوات و آهنگ کلمات در زبان انگلیسی عادت کند.

    داستان‌های کارتونی بسیاری در اینترنت وجود دارند که راهی فوق‌العاده برای افزایش مهارت شنیدن و خواندن در کودکان هستند. کودکان بزرگ‌تر نیز می‌توانند برای آزمودن میزان درک انگلیسی‌شان، برنامه‌های تکمیلی و پیشرفته‌تر را دانلود کنند.

     

     

    حتما بخوانید: راهکارهایی موثر برای یادگیری زبان از طریق فیلم

    ۵. از ترانه‌های انگلیسی استفاده کنید .

    ترانه‌ها راهی واقعا مؤثر برای یادگیری کلمات جدید و بهبود تلفظ هستند. مخصوصا آهنگ‌هایی که با حرکت همراه هستند، برای کودکان کوچک‌تر جذاب‌ترند. چون آنها حتی اگر نتوانند با آهنگ بخوانند، می‌توانند حرکات را تقلید کنند. این حرکات اغلب معنای کلمات موجود در ترانه را نشان می‌دهند.

     

    ۶. دستور زبان را هم به کودک‌تان آموزش دهید. 

    برای کودکان کوچک‌تر نیازی نیست که قوانین دستور زبان به شکل دقیق آموزش داده شود، بلکه آنها با شنیدن و استفاده از ساختارهای دستور زبانی مختلف در موقعیت‌ها، به آن عادت می‌کنند. مثلا استفاده از «have got» زمانی که در مورد ظاهر یک نفر صحبت می‌کنید یا «must/mustn’t» وقتی که در مورد قوانین مدرسه حرف می‌زنید. شنیدن دستور زبانی که در موقعیتی مشخص به کار می‌رود از سنین پایین، به کودک شما کمک می‌کند تا از آن به طور طبیعی و به درستی در سنین بالاتر استفاده کند.

    برای کودکان بزرگ‌تر می‌توانید از تمرینات دستور زبان استفاده کنید. در اینترنت ویدئوها، آزمون‌ها و بازی‌هایی وجود دارد که به کودکان کمک می‌کند به شیوه‌ای تفریحی و به راحتی دستور زبان را یاد بگیرند.

    کاری بسیار مفید برای فرزندان بزرگ‌تر این است که به خواهر و برادر یا سایر اعضای خانواده آموزش دهند. توضیح چگونگی استفاده از دستور زبان به یک نفر دیگر، به شما کمک می‌کند تا خودتان به خوبی آن را یاد بگیرید.

     

    حتما بخوانید: بهترین روش برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی

    ابتدا باید چه کلمات و عباراتی را آموزش دهیم؟

    در زمان تصمیم‌گیری برای آموزش موضوعات مختلف، به علایق و شخصیت کودک‌تان توجه کنید و اجازه دهید وی موضوع را انتخاب کند. احتمالا علاقه خواهید داشت تا آموزش را با بعضی از موضوعات زیر شروع کنید:

     

    اعداد (۱ تا ۱۰، ۱۰ تا ۲۰، ۲۰ تا ۱۰۰)

    رنگ‌ها

    صفات (مثلا بزرگ، کوچک، بلند، شاد، ناراحت، خسته)

    بدن

    اسباب‌بازی‌ها

    لباس‌ها

    حیوانات (مثلا حیوانات خانگی، حیوانات اهلی، حیوانات وحشی)

    غذا

     

    فعالیت‌های تفریحی بی‌شماری را در طیف گسترده‌ای از موضوعات می‌توانید در اینترنت پیدا کنید.

    مهم است که کودک شما به عبارات مشخصی که برای زمان یادگیری انگلیسی به کار می‌برید، عادت کند. پس عبارات پرکاربرد را هر بار با کودک‌تان تکرار کنید. مثلا «!It’s English time و Let’s sit down و Which song shall we start with today» کودکان خیلی زود عبارتی مثل «thank you; Can I have; Where is; Point to; What colour is it; It’s; I like; I don’t like» را یاد خواهند گرفت.

    هر رویکردی که برای آموزش انتخاب کنید، مهم‌ترین نکته این است که صبور باشید، تفریح کنید و یادگیری انگلیسی را به تجربه‌ای لذت‌بخش برای خود و کودک‌تان تبدیل کنید.

     

    برگرفته از: http://learnenglishkids.britishcouncil.org

    • learningenglish learningenglish1
    ۰۳
    آذر

    تدریس خصوصی آیلتس یکی از پرتکرارترین کلمات آموزشی در فضای آنلاین

    بررسی ابزارهای مختلفی که برای تحلیل فضای شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، محتوای وبلاگ‌ها و موارد مشابه وجود دارد، نشان می‌دهد استفاده از کلمه‌ی تدریس خصوصی آیلتس بین کاربران فضای آنلاین رشد زیادی داشته است. البته باید در نظر بگیریم که این کلمه به تنهایی نباید در نظر گرفته‌ شود، در واقع وقتی کاربران کلماتی مانند کلاس خصوصی آیلتس یا حتی به‌صورت دقیق‌تر بهترین معلم خصوصی آیلتس یا موارد مشابه را به‌کار می‌برند، نیز به‌دنبال تدریس خصوصی آیلتس هستند. بنابراین باید کلمات به‌صورت گروهی بررسی و مقایسه شوند تا بتوانیم به نتایج قابل اتکایی دست پیدا کنیم.

     

    علت استقبال از آزمون آیلتس چیست؟

    آزمون آیلتس و همچنین آزمون تافل به‌ عنوان آزمون‌های بین‌المللی و معتبر شناخته می‌شوند. در واقع اگر کسی بخواهد توانایی خود در زبان انگلیسی را به دانشگاه‌ها، شرکت‌ها یا اداره‌های مهاجرت کشورهای مختلف اثبات کند، لازم است در این آزمون‌ها شرکت کند. هر دانشگاه یا اداره مهاجرت هر کشوری، نمره زبان مورد نیاز خود را مشخص کرده است و شما می‌توانید در وب‌سایت مرتبط با هرکدام، نمره‌ی مورد نیاز را مشاهده کنید. معمولا نمره‌ی موردنیاز به صورت یک نمره‌ی حداقل مشخص می‌شود و هرچه از آن میزان، نمره‌ی بالاتری کسب کنید، امتیاز شما نیز بیشتر می‌شود. بسیاری از دانشگاه‌ها هم مدرک تافل و هم مدرک آیلتس را می‌پذیرند، اما اداره‌های مهاجرت کشورهای مختلف معمولا تمایل بیشتری به مدرک آیلتس دارند. برهمین اساس، زبان‌آموزان نیز بیشتر از آزمون‌های آیلتس استقبال می‌کنند.

    چرا معمولا آماده شدن برای آزمون آیلتس محدودیت زمانی دارد؟

    معمولا زبان آموزانی که به مدرک آیلتس احتیاج دارند، محدودیت زمانی دارند و می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درجه‌ی آمادگی موردنظر خود برسند. مثلا دانشگاه‌ها ضرب‌الاجل مشخصی دارند که در وب‌سایت آن‌ها نیز قابل مشاهده است و معمولا بعد از آن تاریخ امکان ارسال مدرک وجود ندارد.

    چرا کلاس خصوصی آیلتس سریع‌ترین راه آماده شدن برای آزمون آیلتس است؟

    در یک کلاس خصوصی آیلتس معمولا یک و نهایتا ۳ نفر حاضر می شوند. البته باید دقت داشته باشید که اگر ۲ یا ۳ نفر هستید و می‌خواهید باهم کلاس داشته باشد، حتما باید سطح زبان شما نه تنها به‌صورت کلی بلکه در مهارت‌های مختلف نزدیک به هم باشد. استاد خصوصی آیلتس در همان جلسه‌ی اول زبان آموزان را تعیین سطح می‌کند و اگر سطح زبان آنها باهم متناسب نباشد، به آنها توصیه می‌کند همزمان باهم کلاس را تشکیل ندهند.

    بدیهی است وقتی فقط یک زبان‌آموز در کلاس باشد، استاد همه‌ی زمان و تمرکز خود را متوجه آن فرد می‌کند و می‌تواند هرچه سریع‌تر اشکالات فرد را شناسایی کند و برنامه کلاسی را دقیقا برحسب نوع پیشرفت آن شخص تنظیم کند. بنابراین هرچند ممکن است به‌نظر برسد برگزاری کلاس با یک شاگرد، برای او هزینه بالایی دارد اما باید دقت کنیم وقتی فقط یک شاگرد در کلاس باشد، می‌توان انتظار داشت آن زبان‌آموز با تعداد جلسات کمتری به نتیجه برسد.

    بهترین معلم خصوصی آیلتس چه ویژگی‌هایی دارد؟

    ۱. موفقیت شاگردان قبلی:

    یک معلم خصوصی آیلتس خودش را با موفقیت دانش آموزانش معرفی می‌کند. بنابراین بهترین معلم خصوصی آیلتس کسی است که شاگردانش بهترین نمره‌ها را در آزمون‌های آیلتس کسب کرده‌اند.

    ۲. آموزشگاه‌هایی که استاد در حال حاضر در آن‌ها تدریس می‌کند:

    آموزشگاه‌های معتبر، حساسیت زیادی در جذب اساتید خود دارند. در واقع عضویت در مراکز معتبر، معمولا چند مرحله تست و مصاحبه تخصصی دارد و علاوه بر این‌ها، نظارت دقیقی در نحوه‌ی برگزاری کلاس‌های استاد انجام می‌شود. بنابراین تدریس استاد در یک آموزشگاه معتبر، می‌تواند نشان دهنده‌ی توانایی او در تدریس خصوصی آیلتس باشد. البته باید دقت کنید که استاد مورد نظر در آموزشگاه چه مبحثی را تدریس می‌کند و اگر دنبال استاد آیلتس هستید بهتر است استاد مورد نظر شما نیز در آن آموزشگاه آیلتس تدریس کند.

    ۳. نمره‌ی خود استاد در آزمون آیلتس:

    نمره خود استاد در آزمون آیلتس نیز از موارد مهم در انتخاب یک استاد است. البته باید دقت داشته باشید این مورد نسبت به موارد یک و دو اهمیت کمتری دارد، چرا که بسیار پیش می‌آید یک استاد در آزمون آیلتس موفق است اما قدرت انتقال کافی و تجربه و مهارت لازم ار برای تدریس ندارد.

    چگونه مدرس خصوصی آیلتس مورد نظر خود را پیدا کنیم؟

    بهترین راه برای پیدا کردن یک مدرس خصوصی آیلتس خوب، پرسیدن از زبان‌آموزان موفق است که توانسته‌اند نمرات بالایی در آزمون آیلتس کسب کنند. اما بسیاری از زبان آموزان به چنین افرادی دسترسی ندارند یا دوست دارند برای انتخاب استاد خصوصی آیلتس، گزینه‌های بیشتری داشته باشند. در این موارد شما می توانید از آموزشگاه‌ها و سایت‌های موفقی که در این حوزه هستند استفاده کنید. 

    منبع : www.zoomit.ir

    • learningenglish learningenglish1