وبلاگ تخصصی زبان انگلیسی

وبلاگ تخصصی زبان انگلیسی

وبلاگ تخصصی زبان انگلیسی

وبلاگ تخصصی زبان انگلیسی

آیلتس چیست؟

دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸ ب.ظ

آیلتس چیست | What Is Ielts ؟

IELTS:International English Language Testing System

آیلتس سیستم آزمون زبان انگلیسی در سطح بین المللی است.ابزاری برای اندازه گیری تسلط زبانی افرادی که قصد زندگی و یا کار در کشور هایی دارند که زبان ارتباطات آن، انگلیسی است.طبیعتا مهارت های زبانی برای کسی که قصد تحصیل در محیط آکادمیک دانشگاه را دارد متفاوت با کسی است که قصد کار در جامعه ای انگلیسی زبان دارد. به همین منظور آزمون آیلتس به دو گروه “آیلتس آکادمیک” و “آیلتس جنرال” تقسیم می گردد. بسته به هدف، شما باید در یکی از این دو ماژول شرکت کنید.

ساختار آزمون آیلتس به چه صورت است؟

آزمون آیلتس در دو مرحله برگزار می گردد. مرحله اول، بخش کتبی آزمون است که مدت ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه به طول می انجامد. در آزمون کتبی، مهارت های شنیداری، خواندن و نوشتاری مورد ارزیابی قرار می گیرد.مرحله دوم آزمون آیلتس، مرحله گفتاری است. در این بخش مهارت صحبت کردن شما به زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

تفاوت آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟

 در صورتی که هدف شما تحصیل در خارج از کشور می باشد باید مدرک آیلتس آکادمیک و چنانچه هدف شما مهاجرت کاری و گونه های دیگر مهاجرت غیر تحصیلی می باشد، نیاز به مدرک آیلتس جنرال دارید.هر ۲ مدل آزمون آیلتس شامل مهارت گفتاری، شنیداری، نوشتاری و خواندن می باشد. اما در نوع سوالات،معیار نمره دهی و میزان سختی با هم تفاوت دارند.

بخش اول آزمون آیلتس ،که مهارت شنیداری (Listening) است ،در هر ۲ ماژول آکادمیک و جنرال یکسان می باشد.اما بخش مهارت خواندن (Reading) ونوشتن(Writing) در این دو آزمون متفاوت می باشد.

 

مکان برگزاری آزمون آیلتس

چندین سال پیش فقط در خارج از ایران برگزار می شد،بمرور زمان مجوز برگذاری این ازمون به برخی موسسات داخل ایران و فقط تهران داده شد .اما امروزه آزمون آیلتس (IELTS ) در اکثر شهرهای ایران :مشهد ،اصفهان،شیراز و… برگذار می شود.

 

هزینه آزمون آیلتس در سال چقدر است؟

هزینه این آزمون(IELTS) همواره در حال تغییر است. در حال حاضر هزینه شرکت در آزمون آیلتس یک میلیون و چهل و پنج هزار تومان می باشد.

سیستم نمره دهی آزمون آیلتس به چه صورت است؟

حداکثر نمره آیلتس ۹ می باشد. بدین صورت که در هر یک از ۴ مهارت مورد ارزیابی قرار گرفته، نمره ای از ۱ تا ۹ داده می شود. سپس بر اساس ۴ نمره، نمره نهایی نیز از ۱ تا ۹ داده می شود. در محاسبه نمره نهایی آزمون، از سیستم Round-up Policy استفاده می شود. بدین معنی که چنانچه شما دو نمره ۶ و دو نمره ۶.۵ داشته باشید، نمره نهایی شما ۶.۲۵ خواهد بود که به بالا گرد شده و نمره ۶.۵ ثبت می گردد.

نمره مورد نیاز آیلتس برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

نمره مورد نیاز شما برای ادامه تحصیل، بستگی به چهار عامل دارد:

۱- کشوری که می خواهید در آن به تحصیل بپردازید

کشور هایی مثل آلمان و فرانسه، در برخی رشته ها با نمره ۵.۵ آیلتس نیز پذیرش می دهند. این در حالی است که کشوری مثل انگستان و آمریکا، کمتر از نمره ۶.۵ را برای نمی پذیرد.

۲- دانشگاهی که میخواهید در آن به تحصیل بپردازید

دانشگاه های معتبر نمره بالاتری میخواهند. برای مثال در هلند، دانشگاه آمستردام نمره ۷ و دانشگاه ماسریخت نمره ۶.۵ میخواهد. دانشگاه های غیر انتفاعی با نمره های پایین تر ۵ یا ۵.۵ نیز پذیرش می دهند.

۳- رشته ای که میخواهید در آن به تحصیل بپردازید

اصولا رشته های مهندسی نمره ۶ تا ۶.۵، رشته های پزشکی و علوم سیاسی ۷ و رشته های ادبیات انگیسی و زبان شناسی نمره ۷.۵ تا ۸ میخواهند.

۴- مقطعی که میخواهید در آن به تحصیل بپردازید

برخی دانشگاه ها برای مقاطع دکترا نمرات بالاتری نسبت به لیسانس و فوق لیسانس می پذیرند.بهترین راه برای تعیین نمره ای که مورد نیازتان می باشد، مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر شما برای ادامه تحصیل است.

 

با چه سطحی از زبان انگلیسی می توانم در آزمون آیلتس شرکت کنم؟

نکته اینجاست که شما با هر سطحی میتوانید در  آزمون آیلتس (ielts) شرکت کنید! درست است. آزمون آیلتس از ۱ تا ۹ نمره دهی می شود که بسته به سطح، شما می توانید نمره کسب کنید. اما نکته اینجاست که نمرات ۱ تا ۴.۵ به هیچ عنوان مورد قبول هیچ نهاد، سازمان و دانشگاهی نمی باشد. بنابراین میتوان با معیار زیر در آزمون شرکت کرد و به کسب نمره پرداخت:

نمره ۷.۵ و بالاتر: سطح پیشرفته زبان (Advanced) – فردی که حداقل مدت ۵ سال زبان آموزی کرده باشد

نمره ۷: سطح متوسط به بالا ( Upper Intermediate)- فردی که مدت ۳ تا ۵ سال زبان آموزی کرده باشد

نمره ۶ و ۶.۵: سطح متوسط (Intermediate) – فردی که مدت ۲ تا ۳ سال زبان آموزی کرده باشد

نمره ۵ و ۵.۵: سطح متوسط به پایین (Lower Intermediate)- فردی که ۱ تا ۲ سال زبان آموزی کرده باشد

بنابر این، برای کسب نمره حداقل مورد نیاز، باید حداقل مدت ۱ سال زبان انگلیسی خوانده باشید. لازم به ذکر است که زبان انگلیسی که در مدرسه و دانشگاه تدریس میگردد از سیستم مناسبی برخوردار نبوده و نمیتوان آن را به حساب آورد. لذا مقصود از اعداد ذکر شده، مدت زمان شرکت شما در کلاس های زبان انگلیسی ( چه خصوصی و چه عمومی) در هر موسسه معتبر آموزش زبان می باشد.

و اما نکته مهم و آخر

اکثر علاقه مندان به آزمون آیلتس در ابتدا در ذهنشان سوالاتی به این شرح وجود دارد:

آیلتس چیست ؟ چرا آیلتس مفید است ؟ 

خیلی مهم است که بدانید: در کلاس های آموزش آیلتس به شما دانش زبان انگلیسی درس داده نمیشود ،پس برای کاهش ضرر و اعتماد به نفس ،سطح زبان انگلیسی خود را به متوسط به بالا برسانید .(این نیاز در پکیج آموزش ویدیویی جامع PRE-IELTS) پوشش داده شده است.

و نکته مهمتر اینکه آزمون آیلتس صرفا دانش زبان انگلیسی نیست. تکنیک هایی وجود دارد که میتوان به کمک آنها نمره شما را بالاتر از سطح دانش زبان انگلیسی شما برد.

به طور مثال اگر شما حدود ۱ سال و نیم در کلاس های زبان به طور مستمر حضور داشته اید و برای آزمون آیلتس (ielts) اقدام کنید، نمره شما حدود ۵ یا ۵.۵ می شود.اما با استفاده از تکنیک صحیح، با شناخت نکاتی که توسط ممتحن آزمون آیلتس مورد ارزیابی قرار میگیرد و با تقویت این نکات، با یادگیری سبک و شیوه صحیح پاسخ به سوالات، با حفظ کردن ساختار های کلیدی و با تکنیک های فراوان دیگری که به تفضیل در پکیج های آیلتس برای شما جمع آوری، تدریس، مرور و آموخته می شود، با همان سطح زبان میتوانید نمره گروه بالاتر از خود، یعنی ۶ تا ۶.۵ را بدست آورید!

پس با هر سطح زبانی که دارید، میتوانید برای آیلتس خود را آماده کنید. کافیست بخواهید.

منبع : asatirezaban.com
  • learningenglish learningenglish1

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی